Omschrijving
Gedurende deze 4-daagse cursus worden de verschillen behandeld tussen het ITIL V2 Manager's Certificate in IT Service Management en het ITIL Expert qualification gebaseerd op ITIL V3.
Met name de Service Lifecycle en de 15 nieuwe processen zullen worden behandeld.
Opmerkingen
Cursusvorm - Klassikaal, Open rooster.Bestemd voor
Deze cursus richt zich op managers en consultants op het gebied van IT-beheer, in het bijzonder diegenen die betrokken zijn bij het implementeren van IT Service Management of het adviseren daarover en in het bezit zijn van het Service Manager Certificate (based on ITIL V2).
Programma
Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Achtergrond van de nieuwe ITIL versie 3
- Wat is er nieuw in ITIL versie 3
- Structuur van ITIL versie 3, generieke concepten, structuren en modellen
- De Servicelifecycle
- Service Strategy
- Service Design
- Service Transition
- Service Operation
- Continual Service Improvement
- Welke (nieuwe)processen, rollen en functies
- Technologie en architecturen binnen ITIL versie 3
- Implementatieaspecten
- Aansluiting van ITIL versie 3 op overige IT Service Management modellen en (industrie)standaarden
- Proefexamen ITIL versie 3 Service Managers bridge.
Kosten
€ 1.796,00
Prijzen zijn exclusief 19% btw.